woensdag, maart 23, 2016

Genoeg Aanwijzingen

Gister was een geweldige dag en een treurige. Voor mij was 't geweldig, want ik ging naar Den Haag voor een film en kwam vroeg aan en kon daardoor ook een bezoek brengen aan het Maurits Huis en 't meisje met de parel zien, zo'n aardige meid. Treurig vanwege wat er gebeurd was, dat ik niet wist. Alleen op 't moment dat mijn pa de TV uitzette, zei hij iets over een aanval in Brussel. Gek genoeg had ik 't kunnen weten. Er waren genoeg aanwijzingen. Hier is een opsomming:
  • Tijdens het rondbrengen van de post, zag ik meer vliegtuigen landen dan normaal. Ze zaten wel heel dicht op elkaar. Mijn gedachten, "'t Moet wel heel druk zijn vandaag."
  • Thuis heb ik even opgezocht hoe laat mijn trein vertrekt. Volgens de website vielen er een aantal opties weg, maar mijn trein vertrok nog wel. Mijn gedachten, "Dat gaat wel lukken."
  • Op 't station, de omroepster vermeld dat er een aantal treinen uitvallen, met name tussen Schiphol en Leiden, bussen worden ingezet. Mijn gedachten, "Mijn trein staat nog op het bord. Als die niet komt, ga ik misschien terug. Moet iets van een technisch probleem zijn."
  • In de trein, 2 mannen in conversatie. Eén van hen had 't erover dat hij onder een lijn door moest om deze trein te halen. Mijn gedachten, "Hmm.." En ik las verder in de biografie over Johnny Cash.
  • Aankomst op het Centraal Station van Den Haag. Daar stond een grote groep agenten die instucties kregen. Mijn gedachten, "Misschien is er iets.."
  • Eerst ging ik naar het Filmhuis om een kaartje te kopen voor de film. Ontdekte dat 't 4 uur was en zag een bordje voor het museum, ik nog genoeg tijd is wat ik dacht. Daar ga ik heen. Onderweg, zag bewapende wachters bij de Tweede Kamer. Mijn gedachten, "Dat moet nu normaal zijn. Ik moet geen gekke bewegingen maken als ik ze passeer, zoals frutselen met mijn rugzak."
  • In het museum was alles normaal. In 2 uur heb ik alles gezien, ik ging zelfs 3 keer bij het meisje langs, 't was niet al te druk, dus ik kon haar een tijdje bewonderen. De Hollandse Mona Lisa. Griet uit de film. 't Enige wat wel opviel was dat toen ik een keer naar buiten keek bij een gebouw een EU vlag halfstok zag hangen. Mijn gedachten, "Waarom? Is er echt iets gebeurd of een vergissing?"
  • Teruglopend naar het Filmhuis liep ik langs de Ridderzaal en aan het eind bij de poortjes, kwam ik een heel team tegen van gewapende wachters. Mijn gedachten, "Dat is vreemd, zo veel... "
  • Ik had nog steeds tijd over, dus ik kocht nog een CD bij een muziekwinkel (Wel enn stille, er stond geen muziek op), ik liep om een oude kerk heen, kwam 't graf van Spinoza tegen en liep verder naar het Filmhuis. Niemand bij de film sprak over iets anders dan de film zelf. Die uiteraard goed was.. Ik zal er later iets over delen in een andere blog, dat beloof ik. Ik vertrok na afloop en ging naar huis. Ondanks dat de film mij bezig hield, herinnerde ik nog wel de gekke dingen die mij opvielen die dag.
  • Thuis, waren mijn ouders bezig met wat ze normaal doen. TV kijkend en ik deelde een beetje van mijn dag. Na uur maken mijn ouders zich klaar om naar bed te gaan, en dan hoor ik via mijn pa iets over België. Mijn gedachten, "Wat!!"

2 opmerkingen:

Yo zei

haha, clueless..

Unknown zei

Awesome post about "Genoeg Aanwijzingen"

100% Accurate Commodity Tips
Mcx Commodity Tips On Mobile