donderdag, januari 07, 2016

Uitwringen - Wring

Vandaag was 't nat.. en best koud. Ik ben blij dat ik mijn ronde voor de post weer overleefd heb. Ondanks de vele lagen die ik aan had en de regenjas ben ik toch nat geworden. En dat is dan geen pretje. Maar toch wel aardig dat mensen meeleven. Ik kreeg op één plek zelfs koffie aangeboden (vriendelijk geweigerd, toch bedankt) en er was er ook één die niet met mij wilde ruilen (Ach ja, jij blij.. ik worstel nog wel even verder in dit weer).
 Maar ja, 't is maar het weer en dat hoort bij het werk dat ik doe. En het kan allemaal nog veel erger. Het kan nog steeds vriezen en sneeuwen. De lente was vroeg begonnen, maar nu is het toch echt winter.
 Elke dag is weer een gevecht, als ik naar mijn innerlijk kijk. De laatste dagen schijnt 't zonnetje (zelfs met dit weer). Ik zit in een goede flow. Maar er komen ook vast weer momenten dat 't bar en boos van binnen wordt (en dan is 't juist mooi weer of is iedereen vrolijk om je heen). 't Is toch wel apart hoe je van binnen voelt en wat er zich daar buiten afspeelt. Als 't van binnen als buiten bluh is, dan is 't niet zo best. Wat dat betreft is 't goed om 't gewoon uit te gooien.. je weet wel het uitwringen van jezelf en dan ergens ophangen om te drogen. Heerlijk is dat, 't natte uitdoen. Iets droogs aan. Warm bakkie erbij.. kussentje.. en ontspannen.

 Today was wet.. and quite cold. I am glad I survived my route for the mail. Even though I wore many layers and a raincoat I got wet. That's no fun. But it is nice when people sympatize. I did get an offer for a cup of coffee (refused, but thanks) and some one who didn't want to switch with me (Ah yeah, you happy.. I'll continue wrestling with this weather).
 But yeah, it is just the weather and that's part of my job. It could be a lot worse. At any moment it can start freezing and snowing. Spring had started early, but now it is really winter.
 Every day is a fight, when I look at my innerself. The last few days the sun shines (even with this rainy weather). I am in a good flow. But I am sure there will be moments again that things will turn dark again inside (and then it is nice weather and everyone is happy around me). It is quite something that what happens inside and outside, don't you think? If both in and out are aweful, that's not good. That's why it is good to throw it out. You know to wring yourself out and hang it up to dry. It makes me happy, take of the wet stuff and put on something dry. Good warm cup.. a pillow.. and relax.

Geen opmerkingen: